«Розвиток творчих здібностей дітей нетрадиційними засобами образотворчого мистецтва»

МЕТА:
1.Розвивати художню творчість,уяву,фантазію дошкільнят. Формувати індивідуальні, інтелектуальні творчі здібності через використання нетрадиційних технік і матеріалів в образотворчій діяльності.
2.Розвивати вміння самостійно створювати, застосовувати, використовувати різний нетрадиційний матеріал та нетрадиційні техніки в художній творчості.
ЗАВДАННЯ:
1.Прищеплювати й підтримувати інтерес до нетрадиційних технік малювання: створювати предметно розвиваюче середовище художньої творчості;
2.Продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання; знаходити нестандартні способи зображення предметів та явищ;
3.Розвивати образотворчі уміння, навички, систематизувати отримані знання;
4.Розвивати технічні мистецькі вміння та навички за принципом: від простого до складного;
5.Продовжувати розвивати почуття кольору, форми, композиції, просторову уяву, художній та естетичний смак;
6.Розширювати уявлення про прекрасне через спостереження в природі, розглядання красивих предметів інтер’єру,репродукцій художників, ілюстрацій у книгах, альбомах, прослуховування класичної музики;
7.Згуртувати дитячій колектив шляхом спільної творчості;
8.Розвивати бажання експериментувати, проявляючи яскраві пізнавальні почуття: подив,сумнів, радість, від пізнання нового;
9.Закріплювати й збагачувати знання дітей про різні види художньої творчості;
10.Виховувати працьовитість і бажання досягти успіху власною працею.
11.Виховувати увагу, акуратність, цілеспрямованість, творчу самореалізацйію.
Види та технікинетрадиційногомалюванняхудожнімиматеріалами.
Малювання пальчиками.
Вік: віддвохроків.
Засобивиразності: пляма, точка, коротка лінія, колір.
Матеріали: мисочки з гуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору, невеликілисти, серветки.
Спосіботриманнязображення: дитинаопускає в гуаш пальчик і завдає точки, плямочки на папір. На кожен пальчик набираєтьсяфарбарізногокольору. Післяроботи пальчики витираютьсясерветкою,потімгуаш легко змивається.
Малювання долонькою.
Вік: віддвохроків.
Засобивиразності: пляма, колір,фантастичнийсилует.
Матеріали: широкі блюдечка з гуашшю, кисть, щільнийпапір будь-якогокольору, листи великого формату, серветки.
Спосіботриманнязображення: дитинаопускає в гуашдолоньку (всю кисть) абозабарвлюєїї за допомогоюпензлика (з п'ятироків) і робитьвідбиток на папері. Малюють і правою і лівою руками, пофарбованимирізнимикольорами. Післяроботи руки витираютьсясерветкою, потімгуаш легко змивається.
Відбиток пробкою.
Вік: відтрьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, печатки з пробки.
Спосіботриманнязображення: дитинапритискає пробку до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Для отриманняіншогокольорузмінюються і мисочка і пробка.
Відбиток печатками з картоплі.
Вік: відтрьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, печатки з картоплі. Спосіботриманнязображення: дитинапритискає печатку до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Для отриманняіншогокольорузмінюються і мисочка і печатка.
Відбиток поролоном.
Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, шматочки поролону.
Спосіботриманнязображення: дитинапритискає поролон до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Для зміникольоруберутьсяінші мисочка і поролон.
Відбиток пінопластом.
Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, шматочкипінопласту.
Спосіботриманнязображення: дитинапритискаєпінопласт до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Щоботриматиіншийколір, змінюються і мисочка і пінопласт.
Відбиток печатками з ластику.
Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір,
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, печатки з ластику (їх педагог можевиготовити сам, прорізаючималюнок на ластику за допомогою ножа абобритвеноголеза).
Спосіботриманнязображення: дитинапритискає печатку до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Для зміникольорупотрібновзятиінші мисочку і печатку.
Відбиток зім'ятоїпапером.
Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: блюдце абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору і розміру, зім'ятапапір.
Спосіботриманнязображення: дитинапритискаєзім'ятупапір до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір. Щоботриматиіншийколір, змінюються і блюдце і зім'ятапапір.
Восковікрейди +акварель.
Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: колір, лінія, пляма, фактура.Матеріали: восковікрейди, щільнабілапапір, акварель, пензлі. Спосіботриманнязображення: дитинамалюєвосковимикрейдою на біломупапері. Потімзафарбовує лист аквареллю в один абокількакольорів. Малюноккрейдоюзалишаєтьсянезакрашенним.
Свічка + акварель Вік: відчотирьохроків.
Засобивиразності: колір, лінія, пляма, фактура. Матеріали: свічка, щільнийпапір, акварель, пензлі. Спосіботриманнязображення: дитинамалюєсвічкою "на папері. Потімзафарбовує лист аквареллю в один абокількакольорів. Малюноксвічкоюзалишаєтьсябілим.
Друк по трафарету.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: пляма, фактура, колір.
Матеріали: мисочка абопластикова коробочка, в яку вкладеноштемпельна подушка з тонкого поролону, просоченогогуашшю, щільнийпапір будь-якогокольору, тампон з поролону (в середину квадрата кладуть кульку зтканиниабо поролону і зав'язують кути квадрата ниткою), трафарети з прооліфленуполукартонаабопрозороюплівки.
Спосіботриманнязображення: дитинапритискає печатку абопоролоновий тампон до штемпельноїподушці з фарбою і завдаєвідбиток на папір за допомогою трафарету. Щобзмінитиколір, берутьсяінші тампон і трафарет.
Монотипія предметна.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: пляма, колір, симетрія.
Матеріали: цупкийпапір будь-якогокольору, кисті, гуашабо акварель.
Спосіботриманнязображення: дитинаскладаєаркушпаперуудвічі і на одніййогополовинімалює половину зображуваного предмета (предметивибираютьсясиметричні). Післямалюваннякожноїчастини предмета, поки не висохлафарба, папірзновскладаєтьсянавпіл для отриманнявідбитка. Потімзображенняможнаприкрасити, такожскладаючи лист післямалюваннядекількох прикрас.
Кляксографія звичайна.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: пляма.
Матеріали: папір, туш аборідкорозведенагуаш у мисочці, пластикова ложечка. Спосіботриманнязображення: дитиназачерпуєгуаш пластиковою ложкою і виливає на папір. У результатівиходятьплями в довільному порядку. Потім лист накриваєтьсяіншим листом і притискається (можназігнутивихіднийаркушнавпіл, на одну половину капнути туш, а іншиййогонакрити). Даліверхній лист знімається, зображеннярозглядається: визначається, на що воно схоже. Відсутнідеталідомальовують.
Кляксографія з трубочкою.
Вік: відп'ятироків. Засобивиразності: пляма.
Матеріали: папір, туш аборідкорозведенагуаш у мисочці, пластикова ложечка, трубочка (соломинка для напоїв).
Спосіботриманнязображення: дитиназачерпує пластиковою ложкою фарбу, виливаєїї на лист, роблячи невелика пляма (крапельку). Потім на це плямадме з трубочки так, щобїїкінець не торкавсяніплями, ніпаперу. При необхідності процедура повторюється. Відсутнідеталідомальовують.
Кляксографія з ниточкою.
Вік: відп'ятироків, Засобивиразності: пляма.
Матеріали: папір, туш аборідкорозведенагуаш у мисочці, пластикова ложечка, нитка середньоїтовщини.
Спосіботриманнязображення: дитинаопускає нитку в фарбу, віджимаєїї. Потім на аркушіпаперувикладає з нитки зображення, залишаючи один їїкінецьвільним. Післяцьогозверхунакладаєіншийаркуш, притискає, притримуючи рукою, і витягує нитку за кінчик. Відсутнідеталідомальовують.
Набризк.
Вік: відп'ятироків. Засобивиразності: точка, фактура.
Матеріали: папір, гуаш, жорстка кисть, шматочокщільного картону або пластику (5x5 см).
Спосіботриманнязображення: дитинанабираєфарбу на кисть і вдаряєпензлем о картон, який тримає над папером. Фарбарозбризкується на папір.
Відбиткилистя.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: фактура, колір.
Матеріали: папір, листярізних дерев (бажано опале), гуаш, пензлі.
Спосіботриманнязображення: дитинапокриває листок дерева фарбамирізнихкольорів, потімприкладаєйого до паперупофарбованої стороною для отриманнявідбитка. Кожного разу беретьсяновий листок. Черешки у листяможнадомалюватипензлем.
Акварельні дрібні.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: пляма, колір, лінія.
Матеріали: цупкийпапір,акварельнікрейда, губка,водав блюдечку.
Спосіботриманнязображення: дитиназмочуєпапір водою за допомогою губки, потіммалює на нійкрейдою. Можнавикористовуватиприйомималюванняторцеммілка і плазом. При висиханніпапірзновузмочується.
Тичкованіе.
Вік: відп'ятироків.
Засобивиразності: фактура, об'єм.
Матеріали: квадрати з кольоровогодвосторонньоїпаперурозміром (2x2 см), журнальна і газетнийпапір (наприклад, для голокїжака), олівець, клей ПВА в мисочці, щільнийпапірабокольоровий картон для основи.
Спосіботриманнязображення: дитина ставить тупийкінецьолівця в середину квадратика з паперу і загортаєобертальнимрухом краю квадрата на олівець. Притримуючи пальцем край квадрата, щоб той не зісковзнув з олівця, дитинаопускаєйого в клей. Потімприклеює квадратик на основу, притискаючийогоолівцем. Тількипісляцьоговитягуєолівець, а згорнутий квадратик залишається на папері. Процедура повторюєтьсябагаторазів, покизгорнутими квадратиками не заповнитьсябажанийобсяг простору аркуша.
Монотипія пейзажна.
Вік: від шести років.
Засобивиразності: пляма, тон, вертикальна симетрія, зображення простору в композиції.
Матеріали: папір, пензлі, гуашабо акварель, волога губка, кахельна плитка.
Спосіботриманнязображення: дитинаскладає лист навпіл. На однійполовиніаркушамалюєтьсякраєвид, на іншийвиходитьйоговідображення в озері, річці (відбиток).Пейзаж виконуєтьсяшвидко, щобфарби не встигливисохнути. Половина аркуша, призначена для відбитка, протираєтьсявологоюгубкою. Вихідниймалюнок, після того як з ньогозробленийвідбиток, пожвавлюєтьсяфарбами, щобвінсильнішийвідрізнявсявідвідбитка. Для монотипіїтакожможнавикористовувати лист паперу і кахельну плитку. На останню наноситься малюнокфарбою, потім вона накриваєтьсявологимаркушемпаперу.
Завдяки нетрадиційним формам роботи у дітей розвинулась уява, творчість, фантазія,діти відчувають потребу в реалізації творчих здібностей. Розвинулась логіка, взаєморозуміння з навколишньою природою, почуття краси і гармонії навчило дітей у різний спосіб відтворювати навколишній світ.