Консультація для вихователів «Самоосіта - це самостійно надбані знання»

Розвиток особистості педагога нерозривно пов'язано з його прагненням до самостійного поповнення своїх знань. Тому самоосвіта педагога є найважливішою індивідуальною формою методичної роботи.
Самоосвіта - це самостійно надбані знання з урахуванням особистих інтересів і об'єктивних потреб дошкільного закладу, із різних джерел - додатково до тих, що здобуті в базових навчальних закладах. Самоосвіту можна визначити як систему і процес надбання необхідних знань, умінь і навичок шляхом самостійних занять на робочому місці, чи поза ним. Як процес оволодіння знаннями вона тісно пов'язана з самовихованням і є складовою частиною.
Форми самоосвіти різноманітні:
робота в бібліотеках із книгами, періодичними виданнями, монографіями, каталогами;
участь у роботі тренінгів, конференцій, науково-практичних семінарів;
отримання консультацій спеціалістів практичних центрів, профільних кафедр системи післядипломної освіти;
вивчення і творче застосування досягнень перспективного педагогічного досвіду, упровадження інноваційних розробок;
ведення власної картотеки з обраної проблеми;
робота з банком діагностичних і корекційно-розвивальних програм в районних (міських) методичних центрах тощо.
Організація самоосвіти педагога ґрунтується на таких принципах:
систематичність і послідовність;
зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю педагога;
взаємозв'язок наукових і методичних знань у самоосвітній підготовці вихователя;
комплексне вивчення психолого-педагогічних і науково-методичних проблем, лінґводидактичних засад навчання дошкільників;
відповідність змісту самоосвіти рівню підготовки педагога, його інтересам і нахилам.
Лише за наявністю таких ознак здійснюється самоосвіта педагога.
Самоосвіта - це перший щабель до вдосконалення професійної майстерності. У методичному кабінеті для цього створюються необхідні умови:
постійно поновлюється і поповнюється бібліотечний фонд довідниковою і методичною літературою, досвідами роботи, періодичними виданнями;
організовуються виставки, у тому числі й тематичні;
плануються різноманітні відео та фото перегляди тощо.
У процесі самоосвіти педагог має подбати про зв'язок змісту індивідуального плану з проблемою, над якою працює педагогічний колектив, удосконалення знань та умінь, необхідних для успішної професійної діяльності, підвищення власної майстерності. Ефективність самоосвіти залежатиме від того, наскільки педагог буде послідовним у своєму прагненні до вдосконалення. Важливим є постійне ускладнення змісту і форм роботи над собою, забезпеченні конкретних її результатів.