У закладі дошкільної освіти №97 працює практичний психолог
Новікова Неоніла Сергіївна.
За час роботи у ЗДО № 97 були заведені папки на кожну групу, де знаходяться індивідуальні картки на кожну дитину, куди постійно заносяться результати тестування і необхідна інформація про дитину. Є папки по напрямкам роботи, матеріал який постійно оновлюється інформацією. Придбані методичні посібники. Збирається роздатковий матеріал, який можна використовувати для діагностики та розвиваючих занять з дітьми. Постійно використовується комп'ютер для діагностики, обробки інформації, складання звітів, розвиваючої роботи, виготовлення бланків і стимулюючого матеріалу. Вихователі звертаються не тільки за питаннями роботи (проведення батьківських зборів), але й за вирішенням особистих проблем.
Працюю з батьками усіх вікових груп. Постійно підтримуються зв'язок з адміністрацією, вихователями та батьками.
З метою створення покращеного психологічного стану педпрацівників закладу дошкільної освіти №97 та сприяння позитивному психологічному клімату культури в колективі і підвищення психологічної культури та професійної компетентності вихователів для досягнення мети були поставлені задачі: підвищити рівень психологічної компетентності педагогічних працівників; допомогти вихователям в оволодінні методами індивідуального і особистісно - орієнтованого підходу до дитини; розвивати емпатійні здібності у вихователів.
Психологічна служба використовує наступні методи: спостереження, діагностування, активну взаємодію, співбесіди, консультації.
Тема, над якою я зараз працюю «Профілактика та подолання емоційного вигорання педагогів».
Переді мною стоять загальні завдання:
- відстеження повноцінного особливого та інтелектуального розвитку дітей, їхньої соціалізації на кожному віковому етапі,
- забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення,
- створення соціально-педагогічних умов для надання допомоги дітям, які мають порушення психічного розвитку й емоційно вольової сфери,
- просвітницько-пронагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальному закладі і сім'ї.
Виходячи з аналізу роботи практичного психолога за за замовленням адміністрації закладу дошкільної освіти необхідно звернути увагу на:
1. Створення сприятливого психологічного клімату у дитячих колективах, розвиток комунікативних навичок дітей, навичок взаємодії, зниження почуття тривожності, робота з проявами агресії у дітей.
2. Розвиток емоційної сфери дошкільників старшої та середньої вікових груп.
3. Розвиток у дошкільників функцій, необхідних для навчання у школі.
4. Проведення корекційно-розвиваючої роботи з розвитку емоційно-вольової сфери, пізнавальних процесів, адаптації дітей до умов закладу дошкільної освіти, психофізичного розвитку.
5. Допомогу вихователям, батькам і дітям в подоланні явища дезадаптації дітей.
6. Психологічну просвіту батьків, вихователів та дітей 5-6 років.
7. Проведення релаксаційних вправ, ігор, тренінгів для вихователів.
8. Проведення діагностичної роботи та анкетування з вихователями.
9. Про психологічний супровід майбутніх першокласників.
10. Роботу з дітьми пільгових категорій.
11. Психологічний супровід в умовах інклюзивного навчання.
Методична темою закладу освіти є: «Художньо-естетичний пріоритетний напрямок».
Методичною темою року практичного психолога є: «Профілактика та подолання емоційного вигорання педагогів».
Після здійснення спостереження та діагностики результати у вигляді рекомендацій надаються вихователю, яка інформує батьків про проведену роботу психологічної служби ЗДО №97, у разі необхідності батьки можуть звернутися до практичного психолога за індивідуальною консультацією.